söndag 5 februari 2017

Årets första!

Det är med skräckblandad förtjusning jag läser mailet. Jag läser en gång till. En bokningsbekräftelse. Det är alltså sant. Jag har gjort min första bokning på en camping. 





















Två nätter är bokade i Kungälv i början på september. Precis som i fjol är det dags för FIR 2017 men den här gången slipper jag köra fram och tillbaka från Vänersborg flera gånger under den helgen. 



FIR (Fästning i Rök) är en tillställning där både amatörer och proffs grillar för betalande besökare. Man köper en biljett och är således behörig till att fylla sin mage med allt detta som levereras från ca 30 lag som grillar allt mellan himmel och jord.

2016 kom det drygt 2000 personer.



Vi har ingen husvagn än. Men den kommer. Det är drygt två månader kvar tills beräknad leverans av vagnen. Spänningen är olidlig!



Det kan tänkas att husvagnslivet blir lite spartanskt första året. Vi vill skynda långsamt. Inte köpa på oss massor av onödiga saker som bara tar upp plats och vikt. Det är en härlig känsla att surfa runt och kolla på tillbehör.

Jag och min familj kommer naturligtvis besöka fler campingar innan det är dags att spänna upp markisen i det annalkande höstmörkret nedanför Bohus fästning men detta är den första bokningen.

Det är stort.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar