lördag 28 januari 2017

Nio år och påverkad.

Gränsen mellan vacker kvinna och slampa är hårfin.
Det räcker med ett klädesplagg för att fullborda förvandlingen.
Vart den gränsen går är svårt för en nioårig tjej att veta eftersom hon är ett barn.
Påverkade av internet, mobilappar och äldre vänner, placerar unga tjejer sina ideal på fel sida av gränsen. Att som förälder se dessa faktorer som försöker förvandla mitt barn, ja jag anser att min dotter på nio år är ett barn, till en ung vuxen är frustrerande.
Smink, utmanade kläder och duckface.
Mitt barn behöver inte bikini eller minimala kjolar. Mitt barn är vackert utan smink. Mitt barn ska vara ett barn. Tids nog kommer hon bli gammal nog att bestämma själv över sitt liv men just nu är det min plikt att låta henne vara det barn hon faktiskt är och hålla “s”lampan” släckt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar