Min korkek.

Det är alldeles tyst i lägenheten. Klockan är strax efter 06:00 på lördagsmorgonen. Grannarna har tystnat. Efter den festen så lär det vara några ömma huvuden i dag. Jag funderar snabbt på om jag ska ta och borra upp de två brandvarnarna i taket för att jävlas lite, men att göra det som hämnd för en liten fest är inte min stil. Lite ljud får man räkna med när man bor i lägenhet. Passar det inte så finns det billiga fastigheter på landet.



Kaffet är klart. Jag brer några mackor och knäpper på datorn. Detta är min stund på dygnet. Det är lugnet före stormen. Vi ska handla idag. Jag vet! Lördag en lönehelg är fantastiskt begåvat att ge sig iväg till närmsta köpcentrum. Men vi måste. Och vi har inte båttom. Liv har bestämt att vi ska kolla på film ikväll. Det är ingen film som lockar på den lokala biografen så vi går igenom utbudet på hyrfilmsfronten.

Nu är det slut på friden. De har vaknat och min bubbla är borta. I morgon är den tillbaka och jag sitter återigen inne i den.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tankar i en nybörjares huvud.

Träning pågår!

Vallhammra. Minnen från förr.