Rubbade kotletter!

Då bidde det även middag idag. En enkel grillmiddag bestående av kotletter och korv med diverse tillbehör.

Det som tar längst tid är ju att starta grillen. Idag använde jag mig av kol i webern. Varför då? undrar ju ni direkt. Jo därför att jag ville ha en högre temperatur för att bränna ur grillen lite. När man kör långa grillsessioner med massor av rök så blir det väldigt fett inne i grillen. Då är det bra att "blåsa" ur den ibland.

Detta är en av mina barns favoriträtter och ingen är väl mer tacksam än jag då det är väldigt enkelt att fixa till.





Jag penslar på lite olivolja innan jag "rubbar" kotletterna med en egen kryddblandning. Sedan får de ligga en timma och gotta till sig.

Adestoft

  • 4 msk paprikapulver
  • 2 msk brunt socker
  • 3 msk svartpeppar
  • 4 msk grovt salt
  • 1 tsk cayennepeppar
  • 2 tsk vitlökspulver
  • 2 tsk lökpulver
Blanda alla kryddor och häll i lämplig burk. KLART!

Beroende på kotletternas tjocklek så varierar ju grilltiden. Men ca 3 minuter per sida med locket på brukar jag köra. Det blir oftast väldigt saftigt och gott.
Och när jag säger locket på så menar jag det. Jag ställer en timer på 3 minuter och öppnar inte locket för att smygtitta.

Så! Nu har jag tjatat färdigt. I morgon blir det burgare igen.

Mvh Ade.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......

Träning pågår!