Ett nytt kapitel skrivs.

Då har det hänt. Den smått överviktiga men fantastiska Fredrik Adetoft har skrivit in sig på Motionspalatset här i Vänersborg.
Min annars ack så välformade kropp behöver svarvas om. Jag har sedan länge haft värk i axlar och handleder men nu börjar det ploppa upp lite var stans och det är med stela leder jag jag stiger upp i ottan.

På tisdag ska jag träffa en PT som ska guida mig runt och lägga upp en plan. Vi kan kalla planen "Operation rädda Ade".

Jag strävar inte efter att bli ett knippe muskler som står och spänner tuttarna i krogkön.
Jag vill känna att jag gör något aktivt för att må bra. Både i sinne och kropp. Att kanske stärka lite muskler för att klara av 25 år till i arbetets gruva.

Det är iallafall spännande och jag hoppas att ni följer min resa till ett friskare liv.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Är vi alla alkoholister?

Hemkörd bastard.......

Tankar i en nybörjares huvud.