söndag 5 januari 2014

Sovmorgon up my ass!

Mörrn!

Då var jag uppe igen. Tidigt. Tidigt som vanligt! Den planerade sovmorgonen, denna efterlängtade sovmorgon, saknad som ett sommarlov, planerad i flera dagar uteblev.  Vad hände?
Ja jag är inte förvånad.
Precis som vanligt vaknar jag av att magen skriker: MAAAAT! GE MIG MAAAT!!!
Jag är så hungrig att jag mår illa. Magen ekar lika tom som plånboken efter ett tandläkarbesök.

Kaffe är inte att tänka på! Överlevnadsinstinkten för mig till kylskåpet. I den bästa av världar så finns det rester från gårdag att värma. Riktig mat på morgonen är det bästa som finns!

Det fick bli varma mackor.

Så nu sitter jag här, mätt och med kaffe i koppen. Lite grinig, men inte trött.
Tänk om jag hade kunnat gå och lägga mig efter matfrosseriet?! Nejdå! Pigg som sockerstinn 5-åring!

Jag vill ju verkligen ligga och dra mig i sängen. Men jag är tydligen inte skapt för detta.

Må väl!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar