En "pisstelefon"!

Klockan ringer. 05:00 en Måndagsmorgon.
Kvicksilvret visar -4.
För många är det en okristlig tid på dygnet.
Speciellt en Måndag.
För mig är det en av de bästa dagarna i veckan. En ny vecka tar sin början med nya lärdomar och utmaningar i sitt sköte.
Just denna arla morgonstund kändes det lite trögt. Kanske kom jag i säng lite för sent?
Hasade mig ut till toaletten. 9 millimeter tröskelplatta kändes som ett oövervinneligt hinder. Ingen Gunder Hägg precis.
Väl inne på dass så sätter jag mig ner på "holken". Jag brukar göra det. Sitta. Det är mitt sätt att komma igång. Ett par minuter för mig själv med lite kvalitetssurf på mobilen medans jag tömmer task och tarm.
Just denna morgon räckte det tydligen med tasken. Det skulle visa sig ett par sekunder senare vara livsavgörande.

Efter uträttat behov så var det dags att resa sig. Faan. Kanske satt jag lite för länge. Märkena efter armbågarna, strax ovanför knäna lyser ilsket röda. Vänster ben har somnat om. Typiskt, men inget ovanligt. Jag gungar lite med överkroppen för att få fart framåt så det klarvakna högerbenet får lite hjälp med att lyfta min lätt svullna kropp.

Just när jag står som en havande groda i skitande ställning så glider min telefon ur handen. Den studsar på mitt knä och med ett svanhopp och precision som skulle göra självaste Ulrika Knape grön av avund sticker den ner mellan mina ben och med ett litet "plopp"dyker den ner i pisset.
Men va i HELV.....!

Jag studsar upp som en möbelfjäder! Står ett par sekunder och tittar ner. Clash of Clans syns på skärmen. Jag ser hur den lille arbetaren jobbar på min lvl 6 "Town Hall". Dock lite "simmigt".

Nu jobbar hjärnan för högtryck. Ska jag spola och riskera att min ack så fina telefon blir hemmabio åt fiskarna eller ska jag bara ta upp den och skölja luren och handen under kranen?
Det blev alternativ nr 2.
Det är ju trots allt bara mitt eget piss.

Efter sköljning och noga spritning av underarm och hand så var spänningen olidlig. Ska skiten fungera?

Japp. Det lyser, ljudet spelar på bra. Den tar emot laddning. Winning!!

Så nu vet ni! En ajfån5 klarar minst fem sekunder i människopiss och ca tio sekunder hård spolning under kranen.

Och faktiskt! Jag älskar fortfarande Måndagar!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tankar i en nybörjares huvud.

Träning pågår!

Vallhammra. Minnen från förr.