Fel prioriteringar?

Så har det än en gång blivit vinter i vårat avlånga land. Snö, minusgrader och en helvetes massa is på bilrutan. 
I morse, tidigt, när det var dags att åka till kneget för att göra sin plikt och slita i sitt anletes svett så såg jag dom. Dessa människor med isskrapor från den lokala bensinmacken i högsta hugg. Hackandes, svärandes och ett frenetiskt skrapande på sina nya, flådiga bilar. Säg att snittpriset ligger på ca en kvarts miljon för dyrgriparna. 

Det är nu som vi kommer till själva poängen med detta inlägg. 

Jag tycker det är märkligt att prioritera säckar med pantflaskor, trasiga utemöbler, gamla cyklar och annan skit som förvaras i deras garage före en bil. En bil som kostar en kvarts miljon kronor?! 
Helt galet!
Garaget kostar nada. Det ingår i avgiften för bostadsrätten. 

Jag rullar förbi i min helt isbefriade lilla bil. Den står inne om natten. I sitt garage. Ett garage som används ändamålsenligt. Jag ler. Somliga skulle nog kalla det ett hånleende. Hehe. 
Känner att i detta fallet har jag prioriterat rätt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Är vi alla alkoholister?

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......