Den stora stormen!

Nyss hemkommen från en låååååång dag, arbetandes i mitt anletes svett.
Plöjt genom små vattendrag som lagt sig som vägverkets dåliga samvete över vägbanan på väg hem.
Nu sitter jag och hör på regnet som trummar likt en försiktig golfapplåd mot rutan.
Annars är det lugnt. Kanske lite för lugnt? Det är ju en storm på G. Storm med stort S!
Kanske är det lugnet före?
Om jag ska beskriva vindhastigheten runt husknuten så gör jag det bäst som en ganska mager morgonfjärt.
Varken mer eller mindre.
Hehe okej då! En blöt morgonfjärt!

Det har hänt förut i historien att stormar uteblivit. Invånare i panik har tömt butiker på ljus, batterier och konserver.
Minns ni snöstormen i skåne tidigare i år? Läs om den här!

Nu ska jag följa stormen när den lägger sin skugga över landskapet. Får väl se om det drar igång på allvar här i Lilla Paris.

Ta hand om er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Är vi alla alkoholister?

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......