måndag 8 april 2013

Vändning i livet 2.0!


Nu är det dags igen!
Vändningen i livet. Inget som jag planerade men en chans som jag har väntat på!

Efter knappt ett år som hissmontör dog marknaden ut. Det byggs hel enkelt inga hus med hissar i. Min arbetsgivare är dock driftig så han har hållit oss med diverse verkstadsjobb. All cred till honom!

Jag har ju drömt lite att jobba som säljare/byggrådgivare på en bygghandel. 20 år som snickare har ju satt sina spår så det är ett jobb som jag tror passar mig.
I förra veckan kom äntligen det jag väntat på!
Ett samtal från en gammal kollega. “Det finns en tjänst ledig som passar dig”.

“GULP”!

Det var bråttom så jag ringde direkt! Fick komma på intervju samma dag. Efter ett mycket givande samtal så åkte jag hem för att fundera. I lördags togs kontakt igen och jag ställde mig positiv till allt. Lön, arbetsuppgifter och planer/utveckling för framtiden. Underbart!

Det är som om min dröm går i uppfyllelse. Ett spännande jobb som kommer att utveckla mig som person.

Snabba ryck!
Jag börjar redan nu på måndag!!

#adesvarld


Post imported by Google+Blog for WordPress.

46 kommentarer:

  1. Ett stort grattis Ade, vilket lyft och få arbeta med det man vill..Grattis ännu en gång =))

    SvaraRadera
  2. Grattis! Vad kul att höra. :)

    SvaraRadera
  3. Shit vad roligt!! Killekill! :)

    SvaraRadera
  4. Som jag sagt på annat håll: Grattis!

    Men var försiktig. Jesus var snickare. Och se vad de gjorde med honom...

    SvaraRadera
  5. Har redan sagt det innan. Grattis för fasen +Fredrik Adetoft
    Otroligt glad för din skull Byggare Bob :))

    SvaraRadera
  6. Grattis, låter ju kanon. Lycka till, även om det inte behövs sägas

    SvaraRadera
  7. Grattis! Lite nyfiken på vilken bygghandel det är, om det är nån av de större som man kan känna till.. :)

    SvaraRadera
  8. Tillykke, held og lykke fremover.............

    SvaraRadera
  9. Bah Jesus har säkert inte funnits. Ade finns i högsta grad!

    SvaraRadera
  10. Grattis, klart man är nyfiken nu. Behövs lite yrkesfolk på vissa byggvaruhus;)

    SvaraRadera
  11. Gubbe? Bästa tiden är nu. Du är inte heller en gubbe.

    SvaraRadera
  12. Kul för dig! Jag behöver en material lista och en ritning på ett hönshus plats för 5 hönor! Faxa genast!! ;)

    SvaraRadera
  13. Kul! Dax att någon styr upp branchen ;)

    SvaraRadera
  14. Grattis, bästa Fredrik! NU blev det ju "Äntligen måndag" till slut! :D Är skitglad för din skull :)))
    Du får hålla tummarna för att jag ska få tillbaka mitt jobb hos eldfastmurarfirmorna, för jag försöker hårt nu :) Vi lär väl ses snart, om inte annat så ses vi när ni ska hälsa på brorsan och Maud i husvagnen :P Lycka till nu :)

    SvaraRadera
  15. Å wow! Så roligt!!! Ibland händer det verkligen :)! Stort grattis och lycka till!

    SvaraRadera
  16. Jaaaaaaaaaaa!
    Grattis byggare bob

    SvaraRadera
  17. Först vill jag säga stort grattis till dig, sedan får jag nog inte hålla med dig om att marknaden dog på hiss fronten. Jag vet minst 3 hissbolag som tar in arbeten för miljoner och sist vad jag vet så anställer dom folk hela tiden. Kan det vara så att du inte har fastnatt för det här med hissar?

    Eller att marknaden inte är mogen för dig..

    SvaraRadera
  18. Eller så har hissföretaget inte lyckats i konkurrensen när marknaden blir trögare.

    SvaraRadera
  19. +Eva Hausmann jo små företag kan klara sig bra det har jag själv stött på, man får bara hitta sina egna knep som fungerar. Och nu när vi pratar om det hela så undrar jag om det gäller lisab +Fredrik Adetoft? Isåfall är mitt råd till dig i klartext (FÖRSÖK HITTA ANNAT ARBETE) då detta bolag blöde pengar redan ifrån början och blöder än idag. Jag önskar dig lycka till med det blivande nya jobb

    SvaraRadera
  20. Gud, vad kul! Stort lycka till!

    SvaraRadera
  21. +Fredrik Jönsson. Tror inte vi pratar om samma LISAB. Det är min svåger som äger det och vi är fyra anställda. Hissmontaget var ett sidoprojekt i samarbete med KONE Göteborg. Vi var tilldelade distrikt "trestad". Nu har KONE Göteborg svårt att hitta jobb till sina egna montörer. Dom inhyrda får ju gå först. Men att Lisab blöder pengar kan jag nog inte hålla med om.

    SvaraRadera
  22. Usch va avis jag blev. Hur många skojiga grejor som helst att titta och känna på. Alla nyheter som kommer hela tiden.
    Stort GRATTIS!!!

    SvaraRadera
  23. Grattis! Härligt att pröva ngt nytt!

    SvaraRadera
  24. Mamma Ann-Britt8 april 2013 22:33

    Jag är så stolt över dig min goa son! Äntligen drömjobbet! Grattis♥

    SvaraRadera
  25. Jag är timmerman, jobbar inom fastighet idag, lite enklare på gamla dar ;)
    Första bygget var i 1966, det mesta var för hand då...

    SvaraRadera
  26. Tack allihopa för glada och stöttande tillrop! Det värmer.

    SvaraRadera
  27. Jag håller tummarna Micke!!

    SvaraRadera
  28. Berndt Adetoft9 april 2013 14:39

    Hej Fredrik - det kommer nog att bli riktigt bra - Lycka till. //BA

    SvaraRadera