Framtid som bonde!


Mellansnigel har bestämt sig. Han ska bli polis när han blir stor.

Vi har väl alla fått den frågan av någon lärare.
Häromsistens var det så dags för mellansnigel och hans ca 30 klasskamrater.
Frågan gick runt bland alla 12-åringar. Två stycken vill bli poliser. En av dom är mellansnigel.
En tredje ska bli astrolog.

Resten vill bli bönder!!!

Mellansnigel bor ca 12 kilometer från Vänersborg med sin mamma. Ett samhälle där 240 och 740 är det fräckaste man kan köra omkring i.
Tänk att man kan åka 20 år tillbaka i tiden genom att bara förflytta sig drygt en mil ut bland gärden och ladugårdar.

Inget fel på bönder! Absolut inte! Tycker bara det är intressant hur omgivningen påverkar våra barn.

#adesvarld


Post imported by Google+Blog for WordPress.

Kommentarer

  1. Helt klart, vår största ska bli biolog och palenteolog när han blir stor.

    SvaraRadera
  2. Tycker jag är ett bra yrke. Sverige behöver fler bönder !

    SvaraRadera
  3. Pilot ville jag bli på lågstadiet. På mellanstadiet hade jag bytt till advokat. Det hade jag nog trivts bättre som än som pilot. Men att vara prostituerad är inte så dumt heller, så det blev ju bra ändå. Bonde, däremot, fanns aldrig på kartan (trots att jag växte upp rätt så lantligt).

    SvaraRadera
  4. Mina hade inga såna klara önskemål o så blev de det de blev o det blev bra =)

    Själv skulle jag bli bonde!

    SvaraRadera
  5. Jag reagerade mest på astrolog... ungen ville alltså inte bli astronom utan astrolog?

    SvaraRadera
  6. Ann-Britt Jansson20 april 2013 21:20

    Själv ville jag gifta mig med en bonde när jag var i den åldern. Önskade bli balettdansös eftersom all min fritid gick till att dansa. Blev ju nästan det också, slutade på Storan i Göteborg när jag insåg att jag inte hade rätta motivationen när jag blev äldre. Tur att storsnigel vill bli snickare. Då blir det ju lite variation på yrkena i familjen. Du räknar ut hur mycket virke det behövs, Oskar snickrar, Affe håller reda på er alla och Maria och Liv pysslar om er när ni är utarbetade!

    SvaraRadera
  7. Det låter som en bra fördelning morsan!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......

Träning pågår!