Äntligen!


Med skräckblandad förtjusning klampade jag in hos tandis idag.
Idag var sista ingreppet!
En sista misshandel av både psyke och mun! Under ett års tid har jag stålsatt mig och trängt undan min tandläkarskräck som jag burit med mig sen barnsben.

Återbesök i september.
För kontroll av bryggor, pelare och kronor.

Jag är hålfri!!
Dom största hålen finns i plånboken.
Men det är det värt! Tack försäkringskassan!! Nu kan jag käka precis vad jag vill igen!!

Nu blir det slapp i soffan i väntan på att bedövningen ska släppa.

Tack alla som stöttat mig med pepp och hejarop!

Tack

#adesvarld

In album





Post imported by Google+Blog for WordPress.

Kommentarer

  1. Så jäkla starkt av dig!! Kram

    SvaraRadera
  2. Ett grattis får jag säga

    Nu går jag o borstar tänderna ;)

    SvaraRadera
  3. 61 000  kr i grundkostnad? Hur många timmar har du legat i stolen egentligen?

    SvaraRadera
  4. Det blir ju bra, nu när det är klart! :-)

    SvaraRadera
  5. Stannar nog helst på hemmaplan och fixar gaddarna! :))

    SvaraRadera
  6. +Patrik Söderström. Witch doctor?

    SvaraRadera
  7. oooooooo... den glasartade blicken... Stort av dej att fixa det, +Fredrik Adetoft

    SvaraRadera
  8. Rabatten var iaf större än vad du betalade :-D

    SvaraRadera
  9. 27.500 , det är väl precis vad det kostat att åka till en witch-doctor för att blåsa rent munnen... och då ingår en resa till landet han jobbar i :)

    SvaraRadera
  10. Var stolt!!!!! Det är jag för din skull iaf. Att möta sin skräck, och övervinna den, det är respekt!!

    SvaraRadera
  11. Grattis..ett nytt liv börjar idag =))

    SvaraRadera
  12. Schysst rabbat från tandläkaren, 2,27 spänn :D
    Då går du runt med hängande huvud nu då. Av guldet menar jag.
    Edit / Om det här är min andra postning, är det för att den första inte syns för mig.

    SvaraRadera
  13. Bra kämpat med lidandet min son! Kram❤

    SvaraRadera
  14. Skönt att se :)
    Grattis och tugga försiktigt ;)


    Om det är någon som undrar så får man ca 230gram guld (18karat) eller 313gram guld (14karat) för 60000kr.

    SvaraRadera
  15. Usch! Min pappa fick en tumme så käken hoppade ur led av en tandläkare så han valde med omsorg till oss barn vilket jag är tacksam för!

    SvaraRadera
  16. Min första tandläkare. Jag minns han än i dag.
    Hans namn.
    Det var tiden innan dom började med gummihandskar.
    Han var storrökare.
    Kan fortfarande känna smaken av askkopp i munnen när jag tänker på det!
    Huuuaa!!!

    SvaraRadera
  17. Jag har aldrig förstått tandläkarfobi, man ligger ju bara där! :)
    Men jag har egna fobier och förstår hur irrationellt det kan vara :)

    SvaraRadera
  18. Kommer också ihåg skräckens rum i skolan. En riktigt läskig gammal gubbe som inte hade mycket till övers för barn. Den sletna stolen, som såg ut att vara 30 år gammal. Banden de spände oregerliga ungar med. Kulladals skolan 1967

    SvaraRadera
  19. Tack +Peter Wihlner. Känns otroligt skönt.

    SvaraRadera
  20. Oj, ja då förstår jag att det har dragit iväg. Skönt att det är över nu och att alt har blivit bra. :-)

    SvaraRadera
  21. Brygga, stift, pelare, protes, rotfyllningar, lagningar mm! Listan är väldigt lång!

    SvaraRadera
  22. Oj, starkt av dig att klara av tandläkarskräcken. Lider inte av sådan själv men jag drar mig verkligen för att gå dit.
    Måste bara fråga vad som ingick i denna summa? Att vissa ingrepp kan bli dyra är uppenbart, men så här mycket är säkert inte vanligt.

    SvaraRadera
  23. Berndt Adetoft1 april 2013 19:36

    Det är väl för f-n bara att bita ihop. //BA

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Är vi alla alkoholister?

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......