På kurs med Lillsnigel!

Svänger in på parkeringen.

Stannar framför garageporten. Går runt bilen och släpper ut lillsnigel. Hon försvinner som en lurvig brakskit runt hörnet! 

Öppnar porten. Kör in bilen och plockar med mig min och lillsnigels väskor.

På trötta ben går jag till ytterdörren. Den står på glänt. Storsnigel är alltså hemma. Lillsnigel syns inte till i hallen. Men spåren finns kvar. Likt en krigszon ligger skor och jacka slängda på hallgolvet. Faan! Måste köpa den där kroken så hon kan hänga upp sina grejer själv.

LIV! Vad gör du??

-inget!

Okej! Jag börjar med maten!

-okej!

Efter ca fem minuter kommer lillsnigel farandes. -pappa! jag vill pärla. Visst. Ska bara hämta lådan.

Jag går till hennes rum. Tur att lampan var tänd! Annars hade jag säkert landat på akuten men en Barbiedocka i röven!

LIV! Det ser ju ut som ett bombat horhus!! Hur faan lyckas du med att dra ut varenda låda på 5 minuter?? Det blir inga pärlor innan det är städat här!!

Vi hjälps åt att plocka upp. Inga protester. Gött!!

Pärllådan åker fram på köksbordet och lillsnigel arbetar under tystnad. Pilligt för en femåring.

Kastruller åker fram och jag kan koncentrera mig på maten.

När min sambo kommer hem så berättar jag om lillsnigels fantastiska kvickhet när det gäller att stöka ner. -Ja vi kanske ska köra lite hårdare med att hon ska plocka upp innan hon börjar med något nytt.

Ja det kan vara bra! säger jag.

-Det gäller även dig! säger sambon till mig.

Jaha. där fick jag mig en känga oxå! hehe.

Så nu ska jag o lillsnigel utbildas i den svåra konsten att plocka upp efter oss! 

Häpp!

Kommentarer

  1. Den utbildningen måste jag oxå gå! F håller på att bli tokig på mig. Och då har jag endå försökt att skärpa mig och tycker någonstans att jag lyckats.... :D

    SvaraRadera
  2. Haha!!
    Ja jag anstränger mig verkligen. Tycker jag har gjort gigantiska framsteg men tydligen inte tillräckligt!

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Klockrent! :) Där fick du :P Fasen, vilken rolig läsning :)))

    SvaraRadera
  4. Sådan far sådana barn heter det ju ;) *fnissar*

    SvaraRadera
  5. Hehe. Ja det är väl så Petra!

    SvaraRadera
  6. då ligger vi nog på samma nivå ;)

    SvaraRadera
  7. Hehe. Skönt att jag o lillsnigel inte är ensamma uti landet!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......

Träning pågår!