Fortsätt till huvudinnehåll

Upp som en sol, ner som en pannkaka!

Lillsnigel har tjatat länge om att få baka muffins. Självklart ska hon få göra det. När barn är inblandat i bakverksamhet så krävs det lite mer planering.
Men undrens tid är inte förbi! Halleluja!!

Helt spontant frågar sambon lillsnigel om hon är redo för ett muffinsbak.
-jaaaaa!

Jag skiner upp. Sötsugen som bara den! Målar upp dom mest fantastiska bilder på muffins i mitt huvud. Glasyr, grädde, allt möjligt sött!
Jag är på topp!!!

-vi ska göra blåbärsmuffins.

Och där föll jag rätt ner i avgrunden!
Neeeeeej!!! Inte förstöra muffins med sura blöta blåbär!!!
Varför? VARFÖR????

Faan........

Jaha. Mycket grädde på så går det nog.


20130122-175311.jpg

Kommentarer

  1. Du la väl lika många blåbär i varje muffin!! Vilken film? :)

    SvaraRadera
  2. Ingen aning?!! Vill inte ha bär.

    SvaraRadera
  3. Jag har nog sett filmen 3-4 ggr..Casion med Robert de Niro mfl

    SvaraRadera
  4. Oki. Du får ursäkta mig Stiffen. Jag har inget brinnande filmintresse. Helt kass på att komma ihåg titlar mm.

    SvaraRadera
  5. Aj..inte film..så Weber grillning och swingers party! :p

    SvaraRadera
  6. Det är med swingers..i dont get it..så du jobbar plågar familjen och tok trollar på google va! Visst är det du som är Marco Martin! ;)

    SvaraRadera
  7. Hahaha!! Ja eller hur!! Faan du har avslöjat mig!!

    SvaraRadera
  8. Jag är lika grym på att avslöja folk som att nedvärdera! ;) frugan gorde gryma cupcakes här om dagen btw! :)

    SvaraRadera
  9. Sitter du med mobil, platta eller dator? Jag gör nästan allt från telefonen. Inte långt kvar tills vi köper en iPad.

    SvaraRadera
  10. Plattan! Gillar den som fasen! Eftersom jag kollar mycket svt play och netflix så skulle de va intressant med retina skärmen! Har min som extra TV som jag ältat förr! :)

    SvaraRadera
  11. Det är trean som har den skärmen va? En sån ska det bli. Lite skralt i kassan efter jul. Är snart klar med tandläkaren oxå! Då blir det "kulor" över!!

    SvaraRadera
  12. stämmer! måste nöta och leva ett tag till med vår 2:a..men den är min..My PRECIOUS! :)

    SvaraRadera
  13. Haha!! Ja det är lätt att bli förälskad i sina prylar. Älskar min iPhone!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Låna och lev, eller spara och dö?

Varför är det så viktigt för vissa att husvagnen är kontant betald? Om 11 år så är min nya vagn också betald. Visserligen inte kontant men jag har slitit och släpat för pengarna lika hårt som den som sparat.
Jag har inte haft möjlighet att spara tusentals kronor varje månad för att kunna köpa den vagnen vi ville ha innan barnen var födda. Det är först nu som ekonomin har stabiliserats och möjligheten finns. Något sent med tanke på att endast två barn bor kvar hemma och en av dem är 17 och måttligt intresserad av att följa med. Men dottern på nio är överförtjust! Hon har en väska packad “stand by” i fall att. Det är så verkligheten ser ut iallafall.
Om jag skulle börja spara pengar till husvagn i detta nu, när den gröna kvisten växer sig allt starkare, så hade ju även min dotter flytt fältet när tiden var inne för att hämta vagnen. Jag hade närmat mig 60 och husbil kanske hade varit ett bättre alternativ. Men då hade jag nog fått spara ett årtionde till och endast mina barnbarn hade fått …

Är vi alla alkoholister?

Det märks att det är helg. För mig är det tröttheten som slår till. Jag är alltid tröttare på fredag eftermiddag än någon annan dag. Piggast är jag naturligtvis på måndag morgon. Jag tillhör ju den lilla skara som verkligen vilar under helgen.
Mina sociala flöden svämmar över av bilder på fulla vinglas, kylskåp fyllda med “fulöl”. Stämningen är hög.

Män postar bilder på tända grillar med fokus på en öppnad burk öl av den importerade sorten. Till denna grillbild finns en text där det beskrivs hur viktig den där ölen är. 

Kvinnor postar bilder där de tillsammans med väninnor håller upp välfyllda vinglas. Även till dessa bilder på kvinnor i yngre medelåldern finns det en text som går ut på att det ska drickas vin och det är det som är viktigt för att verkligen ha kul.

Husvagnsägarna är helt i extas. Äntligen ska de ut på premiärturen till deras favoritcamping. Här hade det kunnat postats vackra vyer på omgivningarna men istället ser vi ett foto inifrån ett skumt förtält. På bordet står en…

Storsnigel has left the building.

Förr eller senare händer det. Barnen växer upp till små vuxna individer som får ta körkort, rösta i riksdagsvalet och förhoppningsvis skaffar de ett jobb efter avslutad skolgång. Många av dessa nya vuxna längtar till att få klara sig på egen hand och skaffar ett eget litet skyffe och där är enligt mig mitt jobb som uppfostrande förälder finito. My job is done! Att som ung vuxen fortsätta att parasitera på sina hårt arbetande föräldrar kan i längden vara ödesdigert för kaxiga, vuxna wannabies som tror sig veta allt om världen bara för att de har stått på ett studentflak som har åkt två varv runt torget. Risken är stor att dessa i sinom tid blir utsparkade.
Storsnigel tillhör de som tog chansen att starta ett eget liv i egen bostad så fort studentmössan hamnade på hatthyllan. En liten stuga på landet med allt som behövs. Ca 15 minuter från stan.
Jag är inte ledsen. Jag är glad för hans skull. Han ligger inte längre i startgroparna. Startskottet har gått och han är mitt inne i loppet.
Sakn…