Glad idag!

I morse var jag och rensade ur en tand. Tyvärr så var just den tanden fäste för min nya brygga så den måste bort. Några hemska knackningar senare så lossade bryggan och blottade Hin Håles tand!
Efter att ha borrat upp den så konstaterade tandis att alla tre kanaler var infekterade!
Faan! Jag visste det!
Varför dödade han inte skiten från början??

Nu är ju jag en gammal van rotfyllare. Det var ju inte första tandjäveln som fick sin onda själ avrättad!
Känslan när dom sista resterna av plågoandens elaka nerver rycks bort för alltid och den plågsamma smärtan förpassas till ett suddigt minne, långt bort är fantastisk!
Visserligen bedövad från hjässan, ner till övre delen av axeln men det känns ändå. Smärtan försvinner direkt när tandis fått bort det sista.
Underbart!
Jag har inte behövt ta en enda tablett idag. Precis som det ska vara!





20130130-222748.jpg

Kommentarer

  1. Aj som sa*an! Uch... Hatar tandis, har inte varit där på många år:/

    SvaraRadera
  2. Ann-Britt Jansson31 januari 2013 07:45

    Va härligt! Han, din tandläkare verkar vara en klåpare. Samma sak hände mig när jag gick hos honom. Pöss!

    SvaraRadera
  3. Det hade inte jag heller. Väldigt skönt att jag snart är klar! Lite fattigare men kan bjuda världen på ett riktigt SMAJL!!!

    SvaraRadera
  4. Alltså, jag har seriös tandläkarskräck... Vet inte om jag ska skratta, gråta eller få panik av inlägget ;)
    Men känner det är dags försöka få modet att gå dit...

    SvaraRadera
  5. Samma här!
    Måste ladda mentalt i flera dagar inför ett besök.
    Den resan jag gjort nu under ett år är för mig en otrolig prestation. Fem nya tänder och några lagningar. Två besök kvar sen är jag som ny i truten!!

    SvaraRadera
  6. Valde att inte läsa hela inlägget! Usch bara tanken på tandläkaren dödar mig!!!
    Men ser på din bild att du är glad och nöjd måste vara pga nån tand som inte värker mer för inte kan det vara den fina räkningen detta gick på inte!

    Ha en härlig torsdag nu!!!

    SvaraRadera
  7. Haha! Nää.....Dom största hålen finns i plånboken!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Är vi alla alkoholister?

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......