tisdag 20 november 2012

Vågar jag?

Det närmar sig.
Storsnigel fyller moppe till sommaren. Intresset är väl så där. Det verkar som om han siktar in sig på en 125:a istället.
Delvis är det mitt fel. Jag visade vilka snygga hojar det finns. Han blev såld direkt!
En del av hans kompisar sparar till EPA-traktorer. För mig finns det nog inget mer bonnigt. Som tur är finns det inte på storsnigels karta heller. Tänk vilken frihet med en hoj som kan ta honom precis vart han vill. Snabbt!
Jag stödjer honom i hans planer. Både med glädje och med rädsla.
Att som 16åring bränna omkring på en maskin som gör ca 130 km/tim är naturligtvis hur grymt som helst. För honom! För mig som pappa så tar ju rädslan och oron över. Tänk om det händer något!!
Men man kan ju inte skydda dom från allt.
Håll med om att motorcykeln på bilden är snygg!! Vill oxå ha! (Fast större) hehe!



20121120-182116.jpg

3 kommentarer:

  1. Visst finns rädslan där. Dotter här fyller 16 i April och då vill hon börja övningsköra bil med MIG !!. Hon frågade här om veckan: -Hur vet man när man skall byta växel, Pappa ??? Ohhh, jag är orolig för den dagen detta kommer ske. Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentar Thommy! Alltid lika kul!
    Ja den där oron.
    Det går ju säkert hur bra som helst men ändå!
    Det var ju inte länge sen man själv var där och tjötade på farsan!

    SvaraRadera