På gränsen till jordens bryt!

I dagarna tre har en enveten feber hindrat mig från att vara mitt vanliga gamla goa jag.
Måndag och tisdag tillbringades hemma i sängen. I ett tappert försök till att prestera något så drog jag och kollegan till Skövde i morse. Hotell bokat och klart.
Jag kämpade på så gott jag kunde men vid tretiden kände jag att det fick räcka. Lämnade kollegan på bygget och drog till hotellet.
Väl uppe på rummet slängde jag mig på sängen. Hoppade över duschen.
Tänkte att jag nog fan får kolla tempen.
39.4! Inte konstigt att jag mådde skit. Kollegan ska hämtas 19:00 så nu gäller det att sova!
Efter ca 45 minuter, precis när jag har ett ben in i drömmarnas värld så händer det!! Va i helvete!!!! Brandlarmet dånar så jag tror faan öronen ska hoppa av.
Inte sant!! Stapplar upp ur sängen. Drar på mig tofflorna. Släpar mig ner till receptionen. Där står en tjej och förklarar att det är en övning. Mehh!!
Bara att släpa sig upp igen.
Landar återigen i sängen. Larmet lägger sig. Åhh fy faan va skönt. Denna tystnad!
Drar täcket över mig. Borrar ner knoppen i kudden.........allt detta bara för att, i nästa sekund, sprattla till som överkörd katt! Jävla brandlarm!!!!! Igen?? Om dom inte lade märke till det så fungerade larmet jävligt bra första gången!!!!!
Jag höll på att bli galen! På riktigt!!
Körde ner huvudet i kuddarna. Måtte skiten sluta snart!!!
Efter några minuter av obarmhärtig plåga för öronen så tystnar det.
Ligger kvar. Beredd på det värsta. Men det förblir tyst. Jag slumrar till. Vaknar av telefonen som ringer. Behagligt. Kollegan är redo för att bli hämtad. Febern har lagt sig och det känns lite bättre. Ligger nu nerbäddad, nyduschad och glor på tvn.

Sådana här dagar är inte bra för hjärtat.
Inte mitt iallafall.

Ha det gött!

20121107-202356.jpg

Kommentarer

  1. Håller med dig. Verkar som du haft en "sjukt" jobbig dag. Krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Berndt Adetoft8 november 2012 21:30

    Ja, du Fredrik - somliga straffar Gud direkt men var lugn, det kommer att jämna ut sig. Med- och motgång kommer att vara noll när det är dags att lämna in. //BA

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......

Träning pågår!