Apropå ungar!

Har under helgen suttit och försökt få någon ordning på alla foton som ligger i datorn. Många minnen dyker upp. Speciella händelser. Magiska platser.

Ett minne. En händelse som saknar fysisk bild är när lillsnigel låste in sig i byggbussen.

Klockan var snart läggdags för lillsnigel. Jag hade röjt undan i lägenheten. Fått ihop en liten hög med skit som ska dumpas på återvinningsstationen. Hinner jag? Ja va faan. Det tar inte mer än fem minuter fram och tillbaka.
På med skor och fleecetröja på lillsnigel. Vill inte lämna henne med sina bröder. Tänk om något skulle hända?!!
Det är kallt ute. Säkert 10 minus. Snö. En riktig vinterkväll.
Jag slänger in skräpet bak i byggbussen. Lillsnigel får sitta där fram. Det är kanske 200 meter till åv.stationen. Nu gör jag nog det jag ångrar mest. Jag spänner inte fast det lilla yrvädret.
Väl framme vid stationen hoppar jag ur bilen. Tar skiten och slänger i containern. Jag är borta max 30 sekunder. Små springer tillbaka. Det är kallt utan jacka i tio minus. Bilen är låst!!!
Va faan?!! Vad har skitungen gjort nu??
Där sitter hon, med bilen i full gång och vinkar åt mig.
Helvete! Hon har naturligtvis gått bärsärkagång på knapparna på panelen. Där finns en jävligt onödig knapp som låser alla dörrar. Klick!!!!
Jag försöker peka på den men hon flinar ju bara. Åh herre jösses!!!
Hon har ju inte fyllt två än men va faan! Trycka förut gick bra!!!!
Vad ska jag göra nu??
Tur att mobilen låg i fickan! Jag ringde till sonen som fick komma med jacka till mig. Sen ringde jag chefen som fick komma med reservnyckel.
Det tog nog en halvtimma allt som allt. Lillsnigel började gråta inne i bilen. Och jag kunde inte göra ett skit! Det gick ju ingen nöd på henne inne i varma kupén så att slå sönder rutan var inget alternativ.
Ja det går jävligt fort ibland.


20121111-222602.jpg

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......

Träning pågår!