söndag 2 september 2012

Tandläkarfail 2

Har fört en tynande tillvaro i soffan hela Söndagen. Tandvärk har satt elaka käppar i hjulet den här helgen. Jag hann allt med lite nöjen med Mellansnigel. Skateboard mm.
Nu har han återvänt till "tassemarkerna" i Frändefors.

Jag ligger här och funderar på tandläkare. Att det alltid ska gå fel!
Jag har börjat med tandreglering. Kommer under året slänga ut 17-18 000 på min trut.
På röntgenbilderna upptäcktes en infektion i underkäken. Något som jag aldrig känt av. Men en tand har dött och käkbenet har tagit skada pga denna infektion.
I torsdags var det dags att borra genom den döda tanden (som sedan ska rotfyllas) och tömma käken på skit.
Det gick hur bra som helst. Kände ingenting. Jippi!!
På Fredagen började det "mola" i underkäken. Faan! Jag kunde hålla det på en uthärdlig nivå med hjälp av div tabletter. På lördag kväll satte helvetet igång på allvar. Dom som har haft riktig tandvärk vet vad jag pratar om. Tanken om att gå ut till garaget och använda polygripen för lite hemmaoperation var närvarande hela tiden under några få timmar när det var som värst.
Framåt natten så lade sig värken och jag kunde somna, utmattad efter att ha vankat av och an i flera timmar.
Så nu ligger jag här, med en öm käke. Bettet känns fel. Några tänder i underkäken har flyttat lite på sig. Måste bero på att det är svullet eller nåt.
Börjar på ny hiss imorgon i Lysekil och vill inte gärna missa det. Får se hur det känns imorgon.
Den 24 denna månad ska jag operera in ett stift för att få en ny fin porslinstand. Vill inte ens tänka på hur ont det kommer att göra. Borra ett hål i käken och sedan skruva i en skruv. Sy ihop tandköttet och låta läka 6-8 veckor. Hujedamej!
Nä nu drar jag filten om mig och blundar. Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar