I fablernas värld!

Satt med sambo och granne vid köksbordet över en kopp kaffe.
Vet inte hur vi kom in på det men jag berättade när sniglarna var små.
Jag och exet skulle iväg för att handla. Mellansnigel var så liten så han fick följa med. Kvar hemma, sittandes i soffan spelandes x-box lämnades Storsnigel och exets son från ett tidigare förhållande. Pojkarna var vid denna tiden ca 7 och tolv år gamla.
Vi var borta max 30 minuter.
När jag öppnar ytterdörren till lägenheten så fullständigt bolmar det ut rök!
WTF!
Jag börjar ropa på pojkarna och rusar in! Paniken och känslan att det värsta har hänt målar upp bilder i sinnet.
Inget svar!
Jag ser absolut ingenting.
Efter att ha plöjt genom röken i hallen kommer jag till vardagsrummet. Röken är inte lika tät och jag ser flimret från tvn. I ljuset från skärmen ser jag två gestalter. Den ene med näsan ca två decimeter från tvn. Den andre står upp och viftar febrilt bort röken som blir allt tätare framför näsan på dom!

-Va faan håller ni på med?!
-ser ni inte att hela skiten håller på att brinna ner?!

-Ehh jo vi tyckte vi såg lite dåligt.

-Fattar ni inte att ni kunde ha dött?!

Det senare fick jag inget svar på. En kaffeburk i plast stod på spisen. Någon av dom hade vridit på plattan.
Det började aldrig att brinna men jävlar vilken rökutveckling!

Den gången hade vi tur. Vill inte tänka på vad som kunnat hända. Snacka om att vara i fablernas värld! Jävla tvspel.

Japp. Det var det. Ännu en liten berättelse. Och jag lovar, det finns mer!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Är vi alla alkoholister?

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......