Bara smulor kvar.

Min sambo har fått "dille" på att göra paj. Igår tillverkades det två stora pajer. Den ena gavs bort till hennes bror. Den andra fanns kvar för att tillfredsställa våra smaklökar.
Nu är jag ingen stor fantast av rabarber. Tungan och ansiktet gör ungefär samma rörelse som när man sätter tänderna i en citron. Men sambon blandar i jordgubbar och då går det att äta tillsammans med jävligt mycket vaniljkräm.
Som sagt, det blev en liten bit igår.
Nu ikväll blev jag liksom sugen igen.
Jag frågade om det fanns något kvar och jajamen! Det ska finnas så det räcker!
Kan ge mig faan på att dom (sambo & sniglarna) lämnade fatet med smulorna bara för att dom inte orkade diska. Det var ju tur att jag tog fram pajformen ur kylen, annars hade smulorna snart torkat in!
Jaha ja. Fick skrapat ihop lite grann. Men det var så lite så det hade fanimej inte räckt till silverfiskarnas frukost!

Nästa gång det står paj på bordet ska jag roffa åt mig ordentligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Är vi alla alkoholister?

Hemkörd bastard.......

Tankar i en nybörjares huvud.