Tankar om McDonald's barnavdelning!

Idag var en sån där dag med massor av måsten. Jobba, besöka frisören, åka med sambo och lillsnigel till deras frisörska, handla och mycket mer! Phuu!
Vid sådana tillfällen hinns liksom inte middagen med riktigt. Så ett besök på resturang "Gyllene Måsen" bokades in.
Vi tänkte ta driven men Lillsnigel fick naturligtvis tryck i blåsan så vi gick in för att käka.
Sambon tyckte att barnhörnan passade bra när snigel är med. Det tyckte inte jag. Jag har tre sniglar och har nog aldrig suttit i barnavdelningen på McDonald's.

Nu vet jag varför!!

För det första är det ett jävla liv rent ut sagt! Vi som inte kan teckenspråk har bara ett sätt att kommunicera med varandra! SMS......
Ungar springer runt borden som skållade råttor. Man får sitta som en satans pingvin med armarna för att inte ge förbipasserande, gapande småglin blåklockor med armbågarna, och i samma veva få sin burgare ivägskickad till bordsgrannen.

Min sambo har inga problem med detta. Hon sitter och gläds med alla små troll. Jag fick nog när en stöddig kille, två skitar hög, kommer ut från "tryckeriet"(toa) och skakar av sina knubbiga, nytvättade händer precis bredvid mig. Samtidigt som hans farmor, snett framför mig, snyter sig så det fladdrar i gardinerna!

Sakta torkade jag av mobilen mot byxbenet och räknade till tio..........Phuu.....jag exploderade inte.

Sambon skrattade men förstod nog att det var dags att lätta.

Nä. Jag har aldrig gillat barnavdelningen på McDonald's.

Tack för mig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tankar i en nybörjares huvud.

Träning pågår!

Vallhammra. Minnen från förr.