lördag 3 mars 2012

Tandläkarfail!

Var hos tandläkaren igår morse. Hade problem med två tänder i underkäken. Dom satt bredvid varandra.
Det var den som sitter längst in som gjorde värkte. Den framför hade gått sönder men gjorde inte ont.
Pga tight ekonomi skulle jag bara fixa den som värkte. 
Efter fotografering var det nu klart att hugga i. Läkaren sa att tanden måste dras.

Okej.......kör......bedövning, tång och mejsel. Klart! 
Tanden är borta. Sköterskan fäller upp stolen. Medans jag biter på en bomullskompress och kommer upp i sittande ställning sveper jag med tungan över den nedre tandraden..........wtf!
Tandjäveln är ju kvar! Fanskapet har dragit ut fel tand! Han drog ut den främre! Pluggen som värker sitter kvar och hånflinar åt mig!

-syster! Ursäkta mig men ni har nog dragit ut fel tand!
-ohh herre gud vad säger du?

Tandläkaren tillkallades och det var bara att fälla ner mig i liggande ställning och börja om från början. Det blev en provisorisk lagning. Nu i rätt tand.


Phuu!! 


Lite svettigt blev det kan jag säga eftersom jag aldrig haft ett gott öga till dom som stoppar ner slangar och borrmaskiner i truten på mig.


Nåväl......Jag slapp betala den där lagningen iallafall. Och den pluggen som han drog skulle ändå dras men inte vid detta tillfälle. Han besparade mig ett besök kan man nog säga. #winning!



2 kommentarer:

  1. Herreguud! Jag som ska till tandläkaren snart! Hoppas att du inte har för mycket värk nu! Kramis/mamma

    SvaraRadera
  2. ha ha det var det roligaste jag hört på länge, fast mellansnigelns bus var roligast, det med soptunnan!

    SvaraRadera