Fästingar!

Jag är faktiskt djurvän.
Det är sant!
Men det finns ett djur som jag hatar!

Fästingar!

Vilka as!

Sommaren 05 fick storsnigel ett bett bakom örat. Halv ansiktsförlamning fick han för det.

Jag låg inne med honom i fyra dygn på sjukan. Borelia och massa annan skit. Ryggmärgsprov och sprutor hit och dit. Faan va dålig han var.
Penicillin i 14 dagar, dropp i ögat 12 gånger om dygnet (han kunde inte blinka på ögat), dricka med sugrör mm.

Det är många år sedan men han är inte riktigt helt återställd i ansiktet.

Denna bilden rör upp många känslor. Jag ser att han lider i ögonen. Inte min vanliga goa "skitunge".

Sedan att mellansnigel oxå åkte på borelia året innan av ett fästingbett i knävecket med ledbesvär som följd är en annan historia!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......

Träning pågår!